Ssang Yong Kyron sporo może
Wreszcie są upragnione wakacje, a wraz z nimi wystartowała II edycja programu Zwierzak Bezpieczny w Podróży! Wybierając się na zasłużony urlop pamiętajmy o czworonogach - one lubią wyprawy, zwłaszcza te wspólne z nami. Poza tym zwierzak podczas podróży samochodem może być i grzecznym pasażerem, i wyśmienitym kompanem. Nowym partnerem akcji jest marka Ssang Yong, której auto Kyron M200 XDi testowali pies Lokat rasy golden retriever i jego Pani. Oto relacja.W tym roku marzył się mojej Pani i mnie wyjazd nad morze. Gdy tylko zobaczyłem szelki i specjalny pas bezpieczeństwa, który przypina się w samochodzie do napinacza tylniej kanapy, od razu wyczułem nosem, że coś się święci. Ponieważ nigdy wcześniej nie jechałem takim autem, opiekunka wyjaśniła mi, że wszystko to ma mi zapewnić bezpieczeństwo w podróży.
Testowaliśmy Kyrona - terenowe cacko Ssang Yonga. To solidny i estetyczny samochód z przestronnym wnętrzem. Jego maksymalna moc 141 KM pozwala osiągać prędkość 175 km/h. Układ wentylacji (poza klimatyzacją oczywiście) wyposażony jest w filtr powietrza napływającego do kabiny, szyberdach i system jakości powietrza AQS - co sprawia, że Kyronem jeździ się doskonale, do czego bez wątpienia przyczynia się komfortowa atmosfera we wnętrzu auta.
Konstrukcja bagażnika zapewnia pełne wykorzystanie luku o pojemności 625 litrów, a dzięki możliwości łatwego i szybkiego rozkładania tylnych siedzeń uzyskuje się optymalną powierzchnię załadunkową z płaską podłogą.
Elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP łączy kilka systemów, które odpowiadają za bezpieczeństwo: ABS (zapobiega blokowaniu się kół w trakcie hamowania), EBD (rozdział sił hamowania), TCS (system kontroli trakcji), HDC (ułatwia trudne zjazdy bez użycia hamulca), BAS (to asystent hamowania) i ARP (uniemożliwia utratę przyczepności i wywrócenie się pojazdu). Do dyspozycji jest system zabezpieczenia pasywnego: konstrukcja ramowa z kontrowanymi strefami zgniotu (pochłania energię uderzenia), wzmonienia boczne drzwi oraz przednie i boczne poduszki powietrzne. Dodatkową ochronę stanowią boczne kurtyny powietrzne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami, które w przypadku uderzenia napinają się tak, by chronić przed urazami klatkę piersiową.
System Part Time umożliwia wybór jednego z trzech ustawień napędu: 2H - to jazda z napędem na tylnie koła; 4H - jazda na mokrych i śliskich drogach pokrytych śniegiem, lodem, błotem lub piachem; 4L - to jazda, jak w przypadku 4H, ale z dodatkowym reduktorem terenowym, który umożliwia pokonywanie trudnych przeszkód. Ssang Yong Kyron jest doskonałym samochodem terenowym: bez trudu pokonuje wzniesienia o nachyleniu 35 stopni, radzi sobie z pochyłem bocznym o kącie 40 stopni i przejeżdża przeszkody wodne nawet półmetrowej głębokości.
Z wielką przyjemnością i pełną satysfakcją wspominamy naszą wyprawę samochodem Ssang Yong Kyron nad morze. Każdy właściciel czworonoga powinien zajrzeć na stronę internetową www.zwierzakbezpiecznywpodrozy.pl, aby ich wyprawa też przebiegała bezpiecznie, zakończyła się szczęśliwie, no i żeby była po prostu udana.
Testowaliśmy Kyrona - terenowe cacko Ssang Yonga. To solidny i estetyczny samochód z przestronnym wnętrzem. Jego maksymalna moc 141 KM pozwala osiągać prędkość 175 km/h. Układ wentylacji (poza klimatyzacją oczywiście) wyposażony jest w filtr powietrza napływającego do kabiny, szyberdach i system jakości powietrza AQS - co sprawia, że Kyronem jeździ się doskonale, do czego bez wątpienia przyczynia się komfortowa atmosfera we wnętrzu auta.
Konstrukcja bagażnika zapewnia pełne wykorzystanie luku o pojemności 625 litrów, a dzięki możliwości łatwego i szybkiego rozkładania tylnych siedzeń uzyskuje się optymalną powierzchnię załadunkową z płaską podłogą.
Elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP łączy kilka systemów, które odpowiadają za bezpieczeństwo: ABS (zapobiega blokowaniu się kół w trakcie hamowania), EBD (rozdział sił hamowania), TCS (system kontroli trakcji), HDC (ułatwia trudne zjazdy bez użycia hamulca), BAS (to asystent hamowania) i ARP (uniemożliwia utratę przyczepności i wywrócenie się pojazdu). Do dyspozycji jest system zabezpieczenia pasywnego: konstrukcja ramowa z kontrowanymi strefami zgniotu (pochłania energię uderzenia), wzmonienia boczne drzwi oraz przednie i boczne poduszki powietrzne. Dodatkową ochronę stanowią boczne kurtyny powietrzne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami, które w przypadku uderzenia napinają się tak, by chronić przed urazami klatkę piersiową.
System Part Time umożliwia wybór jednego z trzech ustawień napędu: 2H - to jazda z napędem na tylnie koła; 4H - jazda na mokrych i śliskich drogach pokrytych śniegiem, lodem, błotem lub piachem; 4L - to jazda, jak w przypadku 4H, ale z dodatkowym reduktorem terenowym, który umożliwia pokonywanie trudnych przeszkód. Ssang Yong Kyron jest doskonałym samochodem terenowym: bez trudu pokonuje wzniesienia o nachyleniu 35 stopni, radzi sobie z pochyłem bocznym o kącie 40 stopni i przejeżdża przeszkody wodne nawet półmetrowej głębokości.
Z wielką przyjemnością i pełną satysfakcją wspominamy naszą wyprawę samochodem Ssang Yong Kyron nad morze. Każdy właściciel czworonoga powinien zajrzeć na stronę internetową www.zwierzakbezpiecznywpodrozy.pl, aby ich wyprawa też przebiegała bezpiecznie, zakończyła się szczęśliwie, no i żeby była po prostu udana.
Dorota Szulc-Wojtasik
Wojciech Czerwiecki
Wojciech Czerwiecki